Vizitka je jedným z najjednoduchších, najstarších a najlacnejších marketingových nástrojov. Nie je však docenená, berie sa ako nevyhnutnosť. Väčšinou však ňou dávame vedieť, kto sme, nie ČO ROBÍME!

Roky vieme, že účinnejšia je profesionálne zvládnutá, čitateľná a umožňuje druhej strane zistiť kto ste, čo ponúkate či robíte, prečo to kúpiť práve od vás a ako sa na vás nakontaktovať. Toto všetko vtesnať do 5x9 cm však nie je automatické, tak aspoň niekoľko tipov prinášame:

 

Bez loga ani krok

Aj keď to znie ako naivná poznámka, stále máme vo svojich vizitkároch kartičky bez grafiky, iba s písmom. A to nie preto, že by autori zabudli na svoje vizitky dať logo. Jednoducho logo nemajú. V súčasnosti je kvalitné logo otázka niekoľkých tisíc korún, takže ak ho nemáte, máte možnosť investovať. Stránky ako LogoWorks.com ponúkajú svoje služby na webe takmer na počkanie.

Jeden riadok pre slogan

Ak to nie je hneď jasné z vášho loga či obchodného mena, venujte kúsok priestoru na vizitke krátkemu sloganu, ktorý druhej strane umožní zapamätať si, čomu sa venujete.

Spamová adresa

Ak sa na vizitku bojíte dať svoju e-mailovú adresu z dôvodu spamovania, nie je problém. Stačí, keď vám administrátor nastaví ďalšiu, napr. s prehodeným menom a priezviskom. Jednu budete mať pre vizitky a druhá bude súkromnejšia, už pre existujúcich partnerov.

Čitateľnosť nadovšetko

Ak je váš grafik príliš nekonvenčný, často navrhne písmo vizitky, ktoré je čitateľné akurát so zväčšovacím sklom. Nedovoľte to. Alfou a omegou typografie je čitateľnosť a aj keď je dobrá vizitka malým umeleckým dielom, bez čitateľnosti vám kúsok umenia nepomôže k dobrému obchodu.

Vystúpte z radu

Nebojte sa plastov, strieborného papiera či čiernej farby podkladu. Nech vaša vizitka vytŕča z radu, nenechajte sa zahnať do kúta s bielym papierom a čiernym písmom.

Kvalita udiera

Nekvalitný papier a tlač na domácej tlačiarni sú rozpoznateľné na pohľad a zanechávajú dojem malej spoločnosti, ktorú si trh dlho neužije. Kvalita hrá rolu, teda neskúšajte ich tlačiť po svojom, pokiaľ to naozaj dobre neviete. Zvoliť vhodný papier, správe a vycentrovane ho potlačiť na farebnej laserovej tlačiarni a presne orezať, to nie je najľahšie.

 

Zdroj: www.progressletter.sk